CFMOTO

Bugyna SSV Z950 CFMOTO

 

CFMOTO GLADIATOR Z950 – Bugyna pro každý den

                                                                                                                                  

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

 

Trend poslední doby je větší, delší, širší a hlavně silnější. Ale je celá řada jezdců, kteří prostě dvě stě koní nepotřebují a drifty na trati taky nejsou nic pro ně. A právě těm CFMOTO připravilo bugynu Gladiator Z950. 

https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/cfmoto-gladiator-z950-sport/ 

CFMOTO GLADIATOR Z950 navazuje designově na modelovou řadu CFMOTO, která je aktuálně v nabídce. Hlavním poznávacím prvkem je přední kapota s prodloužením pro logo a samozřejmě světla. Už celkem samozřejmě jsou LEDky v hlavních i zadních reflektorech. Bugyna je homologovaná pro silniční provoz, takže nemohou chybět blinkry a zrcátka. Jsou tu tříbodové bezpečnostní pásy, což s ohledem na užití asi bohatě stačí. Vzadu je také tažné zařízení na poměrně dlouhém nástavci. I to má svůj důvod, kola jsou hodně vytažená a pokud by bylo tažné kratší, budete s nimi v ostrých zatáčkách škrtat o vlek. Na trial doporučuji sundat.

cfmoto_z950_lava_orange_main

 

Interiér odpovídá aktuálním standardům CFMOTO. Volant vypadá a drží se velmi příjemně. Před ním je palubní deska tvořená barevným displejem. Je jednoduchá a ukazuje všechno, co potřebujete. V interiéru je jinak vše tam, kde to hledáte. Super je celá řada úložných prostor. Ergonomie jako taková je ale příkladná. Jsem vyšší postavy a do bugyny jsem se v pohodě vešel a dosáhl jsem akorát na vše, na co jsem dosáhnout potřeboval. Třeba i na plechovku nealka, pro které jsou v kabině držáky… 

 

Hodí se všude.    https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/cfmoto-gladiator-z950-sport/ 

Když oživím dvouválcový motor (stejný jako v Z1000) umístěný za sedačkami, ozve se sympatický bublavý zvuk, který zní příjemně, ale není nijak otravný. Zajímavé je, že řazení jde i na relativně syrové čtyřkolce hladce a kvalty zapadají bez problémů. To u nových převodovek nebývá úplná samozřejmost. 

 

Skvělá je také reakce motoru na plyn. Velmi ochotně se vytáčí a odezva je v podstatě okamžitá. Díky tomu můžete rychlost jízdy regulovat velmi citlivě a okamžitě reagovat na smyk a podobné záležitosti, které vás budou v terénu čekat. 

 https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/cfmoto-gladiator-z950-sport/ 

Nejdřív jsem s bugynou jel 70 km nočního okruhu, kde jsme vyzkoušeli nejen asfalt, ale taky spoustu polňaček. A rozhodně jsme nešetřili rychlostí. Na silnici je rozumná devadesátka. Při ní má motor ještě únosné otáčky a hlavně máte stroj pod kontrolou. Překvapivě ani v takové rychlosti a na terénních gumách není bugyna nervózní a to je užší, než základní Z1000. I v zatáčkách jsem měl pocit dostatečné kontroly a nebyl problém ani se svižnými průjezdy.

 

Brzdy jsou pro jízdu v terénu ideální. Dobře se dávkují a dávají vědět, kdy se kola zablokují. To se hodí třeba na trati, kde musíte odbrzďovat do zatáček a do smyku se dostanete ani nevíte jak. Na polních cestách bylo ale cítit, že tohle je to pravé. Bugyna filtrovala nerovnosti a fungovala přesně tak, jak bych od volnočasového side-by-side čekal. Klidně si dovedu představit celodenní ježdění někde v Rumunsku, nebo i vícedenní expedici. Tam by to jen chtělo ke střeše doplnit ještě přední sklo. 

 https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/cfmoto-gladiator-z950-sport/ 

Na trať tahle věc vlastně úplně nepatří, ale když už jsme jeli okolo, dal jsem si pár koleček v Dalečíně. A musím říct, že na limitech jsem byl dřív já, než bugyna. Zvládla skoky, drifty do táhlých motokrosových zatáček, ale i ostré výjezdy.

 

Super je, že podvozek snese i větší nerovnosti a chová se způsobně při odbrzďování do zatáček na rozbité trati. To je totiž největší slabina většiny čtyřkolek a side-by-side. Třešničkou na dortu pak jsou skoky, na kterých si musíte jen ohlídat, abyste měli správný nájezd, ale i když to úplně nevyjde, podvozek vás podrží.

Na každý den

Je prima, že moderní side-by-side už jsou velmi pohodlná, mají spoustu úložného prostoru a dají se používat každý den. Nemusíte se bát do nich sednout ani cestou na oběd do města, protože fungují i na silnici. Stejně tak s nimi můžete vyrazit na výlet po polních cestách, nebo na expedici. Offroadmaraton, nebo Dakar s CFMOTO Gladiator Z950 asi nevyhrajete, ale proto tu není. Je to parťák, který vám může dělat radost každý den.

 

ZDE je:

https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/cfmoto-gladiator-z950-sport/

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

https://www.cfmotomagazin.cz/   čerpámo z      

 

 

 

CFMOTO Gladiator X625 – luxusní jednoválec

 CFMOTO MAGAZÍN  - X625-A

                                                                                                           

Když se kouknete na modelovat řadu CFMOTO, máte celkem dost variant

od dětské 110 po dvouválcový litr. A někde uprostřed je jednoválec Gladiator

X625, o kterém se vlastně moc nemluví a to je škoda, protože to je luxusní svezení.

 

CFMOTO Gladiátor X625, to je nová éra designu i techniky. Tolik změn najednou

jsme naposledy zažili, když pětistovka dostala vstřikování. Teď je tu ale nový motor,

který se svým výkonem stojí na špičce jednoválců, které můžete dnes u nás koupit.

K tomu je tu úplně nová designová éra. LED světla, nové křivky a hodně luxusní vzhled

spolu s digitální palubní deskou a novými ovladači.

    

 MOTO Centrum CFMOTO Příbram

Zapomenout nesmíme na zpracování, které se posunulo o třídu výš včetně použitých

materiálů. No a pak je tu motor. Jednoválcová šestistovka s variátorem CVTech.

Silný a poměrně lehký agregát, který se rád točí a dokáže i s velkou a pohodlnou

mašinou zacvičit.

 

 Mašina, kterou jsme dostali na test byla úplně nová. To moc rád nemám, protože

je zaprvé syrová, takže by jí člověk neměl dávat hned od začátku úplně za uši, no

a třeba u převodovky většinou chvíli trvá, než si sedne a řadí tak hladce, jak by měla.

Na druhou stranu poprvé umazat úplně nový stroj je jako… No však víte.

  

Aby to nebyla nuda, máme na čtyřkolce zadní kufr a přední otevřený box.

Obojí je připevněnou rychloupínáky k plastovým plotnám na nosičích a demontáž

je otázka desítek sekund. Zejména přední box se mi hodně líbí, dá se na něj přidělat

spousta věcí a neomezuje vás prostorem. I zadní box má odpovídající objem a hlavně

je do něj dobrý přístup.

Dalším doplňkem, který na čtyřkolce máme jsou rámy. Jde o zcela nový model

rámů, které jsou na 625 k dispozici. Na pohled vypadají moc pěkně a i když jsem

nezkoušel do ničeho bourat, vypadají, že toho dost vydží. To je taky potřeba,

protože LED světla vpředu i vzadu chcete uchovat v jednom kuse.

 

Výkon stále k dispozici

Se čtyřkolkou mě čekal výlet na malou trať a samozřejmě offroad. Nový motor

chytá na první protočení a i převodovka jde naprosto hladce, to u nových čtyřkolek 

nebývalo samozřejmostí. Připojení náhonu 4×4 je jak jinak, než elektrické a funguje

také naprosto hladce. Nový přepínač na pravém řídítku je jednoduchý a přesný, takže

vždy přesně víte, co máte zařazeno. Je tu samozřejmě i kontrola na barevném displeji

před řídítky.

Na něm uvidíte kromě stavu paliva a teploty motoru i ukazatel jízdního režimu.

Přepínat můžete mezi režimem WORK a NORMAL. Pracovní režim omezí výkon

motoru a sníží maximální rychlost zhruba na 55 km/hod. To se hodí, když někde

popojíždíte a nepotřebujete, aby čtyřkolka poskakovala moc rychle, navíc to šetří

palivo. 

Jednoválce mají výhodu v nástupu výkonu od nízkých otáček a 625 není výjimkou.

V podstatě hned jakmile se motor dostane přes 2000 otáček, začne zatahovat až

do svého maxima. Zrychlení od nuly je tak vynikající, navíc to umožňuje krásně

plynule utrhnout zadek do nekonečných driftů, ke kterým výkon jednoválce vyloženě

vybízí. 

Výkon lze ale bez problémů kontrolovat a kolik plynu máte na páčce, tolik se

přenese i na kola. To je celkem důležité, protože výkon je vám k ničemu, když ho

nedokážete přenést na zem. Tomu pomáhají i univerzální pneumatiky, které dobře

fungují jak v terénu, tak i na silnici. Zkoušeli jsme je i v hlubokém sněhu a i s ním si

poradily. Mají navíc skvělé boční vedení. Obuté jsou na luxusních litých kolech, které

vypadají opravdu dobře.

Podvozek motoru zdatně sekunduje. Samozřejmě to není záležitost na závodění,

ale je tak akorát měkký, aby z vás nevytřásl duši a čtyřkolka se zároveň dala

kontrolovat v terénu i na silnici. Můžete se na něj spolehnout v každé situaci

a i když trefíte nějakou tu díru rychleji, než bylo v plánu, mašina vás podrží.

To ocení i spolujezdec, který tu má doslova luxusní posezení s velkou opěrkou

a na místo si opravdu nebude stěžovat.

 

 Na čtyřkolce máme celou řadu doplňků, které má CFMOTO v nabídce. Přední

dálkové světlo funguje skvěle a při večerních jízdách v terénu se celkem hodilo.

Rámy jsme naštěstí nezkoušeli při nárazu, ale na první i druhý pohled jsou dost

pevné na to, aby ochránily LED světla, která se za nimi kryjí. 

 

 Na vysoké úrovni je i zpracování čtyřkolky. Jen těžko budete hledat detail,

který by vám vadil. Dříve to byly přepínače na řídítkách a displej, obojí ale

CFMOTO vyměnilo a naopak přidalo pár zajímavých detailů, které vám usnadní

život, jako například dvířka na krytu motoru, za kterými najdete měrku oleje a filtr.

Snadno se tak ke všemu dostanete. 

 

 

Jeden válec stačí

Gladiator X625 je jednoznačně nejluxusnějším a nejvýkonnějším jednoválcem v

nabídce CFMOTO a zároveň i na trhu. Nabízí luxusní výbavu, skvělý motor, ale i

obrovskou škálu příslušenství. Pokud se tedy poohlížíte po pohodlné moderní

čtyřkolce pro dva, rozhodně vyzkoušejte i 625, budete mile překvapeni. 

 

 

Technické údaje

Motor

4-taktní, 4-ventilový jednoválec, SOHC

Vrtání x zdvih

91 mm x 89,2 mm

Převodovka

Automatická CVT – variátor / uzamykatelný přední diferenciál / převody P/R/N/H/L (parkovací/zpětný chod/neutrál/rychle vpřed/terénní redukce)

Odpružení P / Z

Nezávislé, seřiditelné odpružení / Dvojitá ocelová A-ramena

Brzdy

Kotoučové hydraulické

Nádrž

18 l

Suchá hmotnost

375 / 395 kg

Délka (standard/prodoužený)

2085 / 2235 mm

Šířka

1180 mm

Výška

1220 / 1390 mm

Rozvor (standard/prodloužený):

1280 / 1480 mm

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

www.ctyrkolky-cfmoto.cz   

Prodej čtyřkolek v Příbrami, MOTO Centrum CFMOTO - xmotostore.cz ,

Nám. T.G.M., č.99, Příbram, vedle kostela.

 

 

 

Test 800MT-X CFMOTO

První test CFMOTO 800MT-X : S kůží na trh www.motorky-cfmoto.cz  Je to rok, co CFMoto vytáhlo...

×

Splátková kalkulačka ESSOX