CFMoto a nový tříválcový supersport 675SR-R,
naháč 675NK a adventure 800MT-X
Tříválec 675 jde do výroby hned ve dvou verzích, supersportu a naháči. V Miláně se také představila finální produkční verze velké adventure osmistovky s hodně slibnými offoradovými parametry. Nezapomělo se na omladinu, pro kterou je připravený nový naháč 125NK. A značka také představila koncepty, na kterých pracuje pro příští rok. Vypadá to, že se můžeme těšit třeba na superbike V4 nebo elektrický motocross.
Vloni nás značka CFMoto na výstavě navnadila řadou zajímavých konceptů a hodně toho naslibovala. Letos do puntíku splnila slovo a představila produkční verze loňských prototypů motocyklů pro světové i evropské trhy. Řada z modelů se už částečně představila během podzimu na domácích čínských výstavách, teď už známe i parametry a finální podobu pro evropské trhy. A začneme již známým sportovním tříválcem, který jsme v základních obrysech představili v tomto článku.
Toto jednodušší řešení vyklučuje nasazení nejrůznějších jízdních režimů, které jsou v dnešní době tak populární, také quickshifter bude umožňovat rychlořazení pouze nahoru. Naopak nebude chybět kontrola trakce se dvěmi úrovněmi nastavení a 5“ TFT displej s připojením Bluetooth a speciální aplikací CFMOTO Ride App, dvě zásuvky USB (jedna typu C) a aktualizace softwaru OTA. Rozměry pneumatik na litých kolech jsou vpředu 120/70 R17 (CST 53) a vzadu 180/55 R17 (CST 53).
Aerodynamicky optimalizovaný design je dílem italského vývojového oddělení v Modeně, Přední část má dělené LED světlomety, zadní část je krátká a zvýšená a dole uložený výfuk pomáhá centralizovat hmotnost. Rám je ocelový trubkový s hliníkovou kyvnou vidlicí. O odpružení se stará KYB s plně nastavitelnou 41mm upside-down vidlicí a jedním tlumičem s nastavitelným předpětím pružiny a tlumením odskoku. Brzdový systém využívá 300mm kotouče se čtyřpístkovými radiálními třmeny J. Juan, vzadu je 240mm kotouč s jednopístkovým třmenem. Oko potěší i atraktivní detaily jako aerodynamické náfuky přivádějící čerstvý vzduch k brzdám nebo dvojitá boční kapotáž s integrovanými aerodynamickými křidélky.
675NK
Nečekanou novinkou je naked bike s konstrukcí odvozenou od sportovního SR-R se stejným tříválcovým motorem a designem navrženým v Itálii. Svojí základní podobou hodně vychází z naháče 800NK, který jsme před rokem poprvé otestovali a který už si našel hodně majitelů i na českém trhu. A když už jsme u těch naháčů, CFMoto v Miláně ukázalo také novou stopětadvacítku s podobným designem.
Nový tříválcový naháč je postavený tak, aby se pohyboval na hranici mezi pohodlím při každodenním používání a sportovním charakterem. To znamená široká řídítka a štíhlé sedlo s dobrým vedením, ale také přiměřený komfort a výška sedla 810 mm nad zemí. Naháč CFMoto 675NK se suchou váhu pouhých 175 kg a provozní hmotností 189 kg i s plnou patnáctilitrovou nádrží je naladěný na shodné parametry výkonu a krouťáku jako výše uvedený sportovní model. Sportovnímu charakteru modelu 675 NK odpovídá také šestistupňová převodovka a mokrá vícelamelová antihoppingová spojka.
Také podvozek má blízko ke sportovnímu modelu 675 SR-R, to znamená rám z ocelových trubek a kyvná vidlice z lehké hliníkové slitiny odvozená od té ze sportovní verze. Není však identický, naháč se liší úhlem hlavy řízení, který je 26,5°, a stopou, která je 94 mm. Odpružení je KYB, a to jak upside-down vidlice Ø 41 mm, tak zadní tlumič, a obojí má zdvih 130 mm. Rozměry pneumatik na litých kolech jsou vpředu 120/70 R17 (CST 53) a vzadu 180/55 R17 (CST 53). Ostatní výbava je shodná s výše uvedeným modelem SR-R.
800MT-X
I tuto novinku už jsme vám částečně představili, do Milána teď dorazila její finální podoba ve dvou verzích: adventure off-road nebo umírněná verze určená hlavně na zpevněné cesty. To hlavní ale zůstává, a sice přední 21“ ráfek a zadní 18“ ráfek s univerzálními rozměry obutí v rozměrech 90/90-21 a 150/70-18. Motor je osvědčený paralelní dvouválec o objemu 799 cm³, který byl po úpravách převzatý od crossoveru 800MT. Nabídne výkon 95 koní při 8500 ot/min (byť tabulka tech. údajů zatím uvádí pouze 90 koní) a točivý moment 87 Nm při 6750 ot/min, šestistupňovou převodovku, plyn ride-by-wire a tři jízdní režimy Sport, Rain a Off-Road. A my v redakci jen doufáme, že už si výrobce odladil dětské nemoci se škubáním z modelu 800MT a u novinky bude vstřikování dokonale odladěné.
Odpružení se zdvihy vpředu i vzadu 230 mm už naznačuje, že tady se to s terénem myslí docela vážně, světlá výšku je na hodnotě 240 mm. To ale platí jen pro ryze terénní verzi, ta civilnější se spokojí s odpružením se zdvihy 190 mm a výškou sedla 830 mm nad zemí, tedy o 4 cm méně než terénní model. Obě verze mají stejný ocelový příhradový rám a kyvnou vidlici, v obou verzích je také obrácená vidlice o průměru 48 mm a zadní tlumič je přímo na kyvce. Stejná jsou i vyplétaná kola, brzdový systém značky J.Juan, vlastněné společností Brembo. Ten je poměrně velkoryse dimenzovaný, vepředu jsou dva kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu kotouč o průměru 260 mm s jednopístkovým třmenem.
Nechybí zde poslední generace náklonového systému ABS se speciálním nastavením pro jízdu v terénu, k dispozici je také náklonová kontrola trakce od Bosche, kterou lze nastavit na různé úrovně nebo úplně vypnout. Přístrojové vybavení připomíná svět off-roadů, zejména svisle umístěný 7palcový barevný dotykový TFT přístrojový panel, u kterého výrobce slibuje i dobrou čitelnost při jízdě ve stupačkách. Nechybí však ani Bluetooth připojení pro chytrý telefon, které umožňuje navigaci i správu hovorů. Také další výbava je velkorysá, podobně jako tomu bylo už u předchozího modelu 800MT v nabídce CFMota. Nastavitelné plexi, tempomat, volitelná vyhřívaná sedla a rukojeti, boční brašny a dokonce i přídavné 8litrové zadní nádrže pro ty, komu by nestačilo standardních 22,5, litru. A poslední klíčový údaj je pak hmotnost, provozní váha 220 kilo vůbec nezní špatně.
700MT
Nový model? Jak to, vždyť CFMoto už tuhle motorku pár let prodává? Jenže zatímco ještě vloni šlo o bývalou 650 ze světa cesťáků, od teď to bude adventure model vycházející designem z modelu 800MT. Řadový dvouválec 693 cm3 tady posílá na zadní kolo 50 kW a provozní váha 250 kg naznačuje, že tady už ve standardu budou kufry.
125NK
Vypadá to, že malý Duke od KTM, se kterou CFMoto také spolupracuje, bude mít dost silnou konkurenci. Čínská značka přichází s novým motorem i novým designem, který si bere za vzor své větší bratry z rodiny NK. Čtyřtaktní vodou chlazený jednoválec se 4 ventily je naladěný na legislativní maximum 15 k (11 kW) skupiny A1, které ovšem lze v některých státech řídit i s rozšířením řidičského oprávnění na automobil B196. Rám je z ocelových příhradových trubek, vepředu je pak obrácená vidlice.
Váha 142 kilogramů a výška sedla 780 mm nad zemí tuhle mašinu přímo předurčují pro začínající jezdce, ale i ty, kteří dávají přednost nízké váze a mrštnému chování před vysokým výkonem a vysokými rychlostmi. Na mladé je orientovaný i pětipalcový TFT displej se všemi funkcemi konektivity. Teď už je zbývá si počkat, jestli české zastoupení příjemně překvapí i atraktivní cenou.
V.04
Na designovém cvičení superbikového tématu je nejzajímavější motor. Vidlicový čtyřválec s klikou rotující opačným směrem, který dosahuje zajímavých parametrů, a to při suché hmotnosti 61,5 kilogramu. Výkon masivních 212 koní je dosahován při 14 500 otáčkách a točivý moment 114 Nm přichází až ve 12 500. Mělo by se tedy jednat o dost nekompromisní agregát.
Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/cfmoto/cfmoto-a-novy-trivalcovy-supersport-675sr-r-nahac-675nk-a-adventure-800mt-x-52286.html
Copyright © Motorkari.cz
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/cfmoto/cfmoto-a-novy-trivalcovy-supersport-675sr-r-nahac-675nk-a-adventure-800mt-x-52286.html