Test 800MT-X CFMOTO

www.motorky-cfmoto.cz 

Je to rok, co CFMoto vytáhlo eso z rukávu v podobě malého dvouválcového advíka 450MT-R a skvěle využilo díru na trhu. Nyní se v nabídce čínské značky objevuje o poznání větší offroadově orientovaný cesťák a CFMoto sebevědomě vstupuje do hodně nabité kategorie. Bude CFMoto 800MT-X stejně dobré a úspěšné jako menší čtyřipade a bude důstojnou konkurencí pro podobné terénní cesťáky ostatních značek? Alespoň málo napověděla portugalská premiéra, byť na první dojmy z terénu si ještě budeme muset chviličku počkat.

 

Myslím si, že úplně každý příznivec kategorie adventure zaregistroval cestovní endura CFMoto s osmistovkovým motorem LC8c, jehož původ má kořeny u rakouské KTM a dvouválcových modelů 790. Přesně ten motor se objevuje u všech tří čínských mašin řady MT nabízených letos na našem trhu, konkrétně se jedná o 800MT Sport, Explore a 800MT-X. Je zajímavé, že pro 800MT-X na offroadově laděném podvozku je totožný řadový dvouválec naladěn jinak než u cestovních emtéček na menších kolech 19“/17“ a disponuje o 8 Nm větším točivým momentem a trošku jiným průběhem výkonu.

 

Maximální výkon 91 koní je k dispozici při 8250 ot./min a maximální točivý moment 85 Nm při 6500 ot./min, což je o 1000 otáček dřív než u cestovních emtéček na menších kolech. Když už jsem se takhle po hlavě pustil do motoru, tak nesmím opomenout řadu dotazů a spekulací ohledně jeho spolehlivosti a problémů s vačkami.  Podle lidí zastupujících značku CFMoto motor není na chlup stejný s původním dvouválcem, ale továrna LC8c lehce upravila a tím se snažila předejít jistým problémům. Řaďák prý dostal jiné čerpadlo na olej, které v nižších otáčkách dává vyšší tlaky, aby distribuce oleje byla dostatečná, a také byly zvětšeny kanálky pro přívod oleje do hlavy. Tyto inovace prý nesou ovoce a problémy s vačkami fabrika vůbec neregistruje.

Nyní se pojďme podívat na nový přírůstek MT řady trochu z dálky. Už na první pohled jde o cestovní enduro s větší chutí vyrazit do terénu a jasně to dokládají bezdušová kola offroadových rozměrů 21“/18“ a stavitelné pérování Yu’an se zdvihy 230 mm vpředu i vzadu s horším přístupem k nastavení zadního tlumiče. Očekával jsem osvědčený podvozek KYB známý z ostatním modelů 800MT, ale továrna se u MT-X rozhodla pro čínské komponenty Yu’an, které jsem poprvé vyzkoušel na rally Kove. Světlá výška 220 kilo vážícího osmikila je 240 mm a sedlo leží 870 mm nad zemí. Pokud by někdo potřeboval vyšší nebo nižší sezení, lze pořídit z nabídky příslušenství, nicméně originální sedlo nastavit do vyšší nebo nižší polohy nejde.

Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/cfmoto/prvni-test-cfmoto-800mt-x-s-kuzi-na-trh-52813.html
Copyright © Motorkari.cz

 

 

 

×

Splátková kalkulačka ESSOX