CFMOTO 675NK
tříválcový naháč bude odhalen na veletrhu EICMA
Dušan Seikos Hájek
Je nad slunce jasné, i vzhledem k zažitému schématu čínského výrobce CFMOTO, že jedna
platforma je postupně rozšířena na další modely. U nového tříválcového motoru CFMOTO to
nebude jinak.
CFMOTO již ukázalo světu supersport 675SR, který bude rovnocenným soupeřem třeba
Hondě CBR 650R, nebo Triumphu Daytona 660. Na shodném základě vyjede s naháčem 675NK,
který bude mít shodný výkon 95 koní.
Na konkurenci by měl útočit nejen nižší cenou, ale také nižší hmotností, což by se mělo pozitivně
projevit... tak nějak ve všech ohledech. Tříválcový motor o objemu 675 ccm by měl pošťouchnout
motocykl k rychlosti více než 200km/h, přičemž CFMOTO sděluje, že je agregát designován pro
vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách, něž pro maximální výkon v těch vysokých.
Přesto motor točí až 12300 otáček za minutu, než zakročí omezovač.
Supersportovní kapotovaná verze CFMOTO 675SR-R
675NK bude mít střídmější kapotáže než plně "oblečený" supersport 675SR. Což se projeví o
6 kilogramů nižší hmotností. Ta by měla být i s plnou nádrží pod 190 kilogramy. CFMOTO 675NK
bude vybaveno všemi elektronickými fičurkami, které od moderního roadsteru roku 2025 očekáváme.
Je to samozřejmě TFT přístrojový panel s konektivitou k mobilnímu telefonu, USB A/C konektory,
systém ABS, kontrolu trakce, tři jízdní režimy, digitální tempomat, LED světla a... zbytek úplně nevíme,
protože si CFMOTO zřejmě nechá něco navíc pro odhalení na veletrhu EICMA.
Očekáváme, že se nové CFMOTO 675NK dostane do prodeje na jaře roku 2025. A největší konkurent
bude paradoxně z jeho vlastní stáje - aktuální CFMOTO 800NK má stejný výkon, stejnou hmotnost
a tak uvidíme, jakým způsobem je od sebe výrobce odsegmentuje.