CFMOTO MAGAZÍN - X625-A
Když se kouknete na modelovat řadu CFMOTO, máte celkem dost variant
od dětské 110 po dvouválcový litr. A někde uprostřed je jednoválec Gladiator
X625, o kterém se vlastně moc nemluví a to je škoda, protože to je luxusní svezení.
CFMOTO Gladiátor X625, to je nová éra designu i techniky. Tolik změn najednou
jsme naposledy zažili, když pětistovka dostala vstřikování. Teď je tu ale nový motor,
který se svým výkonem stojí na špičce jednoválců, které můžete dnes u nás koupit.
K tomu je tu úplně nová designová éra. LED světla, nové křivky a hodně luxusní vzhled
spolu s digitální palubní deskou a novými ovladači.
MOTO Centrum CFMOTO Příbram
Zapomenout nesmíme na zpracování, které se posunulo o třídu výš včetně použitých
materiálů. No a pak je tu motor. Jednoválcová šestistovka s variátorem CVTech.
Silný a poměrně lehký agregát, který se rád točí a dokáže i s velkou a pohodlnou
mašinou zacvičit.
Mašina, kterou jsme dostali na test byla úplně nová. To moc rád nemám, protože
je zaprvé syrová, takže by jí člověk neměl dávat hned od začátku úplně za uši, no
a třeba u převodovky většinou chvíli trvá, než si sedne a řadí tak hladce, jak by měla.
Na druhou stranu poprvé umazat úplně nový stroj je jako… No však víte.
Aby to nebyla nuda, máme na čtyřkolce zadní kufr a přední otevřený box.
Obojí je připevněnou rychloupínáky k plastovým plotnám na nosičích a demontáž
je otázka desítek sekund. Zejména přední box se mi hodně líbí, dá se na něj přidělat
spousta věcí a neomezuje vás prostorem. I zadní box má odpovídající objem a hlavně
je do něj dobrý přístup.
Dalším doplňkem, který na čtyřkolce máme jsou rámy. Jde o zcela nový model
rámů, které jsou na 625 k dispozici. Na pohled vypadají moc pěkně a i když jsem
nezkoušel do ničeho bourat, vypadají, že toho dost vydží. To je taky potřeba,
protože LED světla vpředu i vzadu chcete uchovat v jednom kuse.
Výkon stále k dispozici
Se čtyřkolkou mě čekal výlet na malou trať a samozřejmě offroad. Nový motor
chytá na první protočení a i převodovka jde naprosto hladce, to u nových čtyřkolek
nebývalo samozřejmostí. Připojení náhonu 4×4 je jak jinak, než elektrické a funguje
také naprosto hladce. Nový přepínač na pravém řídítku je jednoduchý a přesný, takže
vždy přesně víte, co máte zařazeno. Je tu samozřejmě i kontrola na barevném displeji
před řídítky.
Na něm uvidíte kromě stavu paliva a teploty motoru i ukazatel jízdního režimu.
Přepínat můžete mezi režimem WORK a NORMAL. Pracovní režim omezí výkon
motoru a sníží maximální rychlost zhruba na 55 km/hod. To se hodí, když někde
popojíždíte a nepotřebujete, aby čtyřkolka poskakovala moc rychle, navíc to šetří
palivo.
Jednoválce mají výhodu v nástupu výkonu od nízkých otáček a 625 není výjimkou.
V podstatě hned jakmile se motor dostane přes 2000 otáček, začne zatahovat až
do svého maxima. Zrychlení od nuly je tak vynikající, navíc to umožňuje krásně
plynule utrhnout zadek do nekonečných driftů, ke kterým výkon jednoválce vyloženě
vybízí.
Výkon lze ale bez problémů kontrolovat a kolik plynu máte na páčce, tolik se
přenese i na kola. To je celkem důležité, protože výkon je vám k ničemu, když ho
nedokážete přenést na zem. Tomu pomáhají i univerzální pneumatiky, které dobře
fungují jak v terénu, tak i na silnici. Zkoušeli jsme je i v hlubokém sněhu a i s ním si
poradily. Mají navíc skvělé boční vedení. Obuté jsou na luxusních litých kolech, které
vypadají opravdu dobře.
Podvozek motoru zdatně sekunduje. Samozřejmě to není záležitost na závodění,
ale je tak akorát měkký, aby z vás nevytřásl duši a čtyřkolka se zároveň dala
kontrolovat v terénu i na silnici. Můžete se na něj spolehnout v každé situaci
a i když trefíte nějakou tu díru rychleji, než bylo v plánu, mašina vás podrží.
To ocení i spolujezdec, který tu má doslova luxusní posezení s velkou opěrkou
a na místo si opravdu nebude stěžovat.
Na čtyřkolce máme celou řadu doplňků, které má CFMOTO v nabídce. Přední
dálkové světlo funguje skvěle a při večerních jízdách v terénu se celkem hodilo.
Rámy jsme naštěstí nezkoušeli při nárazu, ale na první i druhý pohled jsou dost
pevné na to, aby ochránily LED světla, která se za nimi kryjí.
Na vysoké úrovni je i zpracování čtyřkolky. Jen těžko budete hledat detail,
který by vám vadil. Dříve to byly přepínače na řídítkách a displej, obojí ale
CFMOTO vyměnilo a naopak přidalo pár zajímavých detailů, které vám usnadní
život, jako například dvířka na krytu motoru, za kterými najdete měrku oleje a filtr.
Snadno se tak ke všemu dostanete.
Jeden válec stačí
Gladiator X625 je jednoznačně nejluxusnějším a nejvýkonnějším jednoválcem v
nabídce CFMOTO a zároveň i na trhu. Nabízí luxusní výbavu, skvělý motor, ale i
obrovskou škálu příslušenství. Pokud se tedy poohlížíte po pohodlné moderní
čtyřkolce pro dva, rozhodně vyzkoušejte i 625, budete mile překvapeni.
Technické údaje
Motor
4-taktní, 4-ventilový jednoválec, SOHC
Vrtání x zdvih
91 mm x 89,2 mm
Převodovka
Automatická CVT – variátor / uzamykatelný přední diferenciál / převody P/R/N/H/L (parkovací/zpětný chod/neutrál/rychle vpřed/terénní redukce)
Odpružení P / Z
Nezávislé, seřiditelné odpružení / Dvojitá ocelová A-ramena
Brzdy
Kotoučové hydraulické
Nádrž
18 l
Suchá hmotnost
375 / 395 kg
Délka (standard/prodoužený)
2085 / 2235 mm
Šířka
1180 mm
Výška
1220 / 1390 mm
Rozvor (standard/prodloužený):
1280 / 1480 mm
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Prodej čtyřkolek v Příbrami, MOTO Centrum CFMOTO - xmotostore.cz ,
Nám. T.G.M., č.99, Příbram, vedle kostela.