Koncept jménem NK-C22, z něhož vzejde stroj s obchodním označením CFMOTO 800NK měl světovou premiéru na podzimní výstavě EICMA 2022 v Miláně. Prodej v Česku odstartuje před létem, dovozce odhaduje cenu na 185 000 korun. Dravě (ne)oblečená novinka je dvojče modelu KTM 790 Duke. „Oba se budou dělat na jedné lince v Číně ve společné firmě CFMOTO-KTMR2R. Také motor je od KTM, je to agregát LC8c, který dostává již prodávané enduro 800MT,“ popisuje Jiří Baborský ze společnosti Journeyman CZ, která je importérem značky CFMOTO do České a Slovenské republiky.
Nová dvouválcová osmistovka s výkonem 99 koní má být konkurentem Hondě CB750 Hornet nebo Suzuki GSX-8S a samozřejmě spřízněnému KTM Duke.
Stroj hodně divokého „streetfighter“ stylu je po konstrukční stránce vyšperkovaný jednostranným zavěšením zadního kola. Sériové provedení ovšem dostane klasické zadní zavěšení.
Koncept zdobí i malá aerodynamická křidélka, která v dnešní době nejvýkonnější motocykly používají ke zvýšení přítlaku pří jízdě na závodní trati. V tomto případě to je s ohledem na výkon kolem hranice sto koní jen designový prvek, který však může přilákat sportovně naladěné zákazníky.
Baborský jel unikátní stroj vyzvednout přímo do designového studia Modena40 z Rimini. „To, že jsme sem koncept dostali, je dáno skvělými vztahy, které máme s fabrikou. Journeyman CZ je aktuálně 9. největším importérem CFMOTO na světě a už léta se držíme v TOP10. Naše vedení má letité osobní vztahy se zakladatelem CFMOTO, jeho synem, který je teď v čele firmy, i nejvyššími manažery. Díky tomu se podařilo dohodnout, že když sériové 800NK dorazí až po výstavě, ukážeme publiku alespoň koncept,“ popisuje Baborský pro iDNES.cz. „Motorka je plně funkční, italští novináři ji dokonce prohnali po okruhu,“ upozorňuje.
Dvorním návrhářem motorek CFMOTO a šéfem studia v Rimini je Carles Solsona Marti. „Je nejen naším šéfdesignérem, ale nově i člověkem pověřeným směřováním celé divize a zodpovědným za vývoj novinek,“ dodává Baborský. Rodák z Barcelony dříve pracoval pro Ducati, Aprilii či Benelli, a aby měl kolekci slavných italských značek kompletní, tak i pro MV Agustu. Těsně než od této slavné značky odešel do CFMOTO, podepsal se pod model MV Agustra Brutale Dragster.
O novém naháči prozradil pro italský magazín Moto, že dorazí ve dvou verzích. „Budou se lišit především elektronikou a rozhraním HMI (Human Machine Interface – pozn. red.). V budoucnu pak může dojít i k nějakému překvapení,“ naznačil.
Z Bratislavy poputuje koncept nového naháče zpátky do Itálie a čeká jej transport do Číny pro další marketingové aktivity. Sídlo společnosti CFMOTO je v čínském Hangzhou. „CFMOTO chce být mezinárodní značkou,“ zdůrazňuje Carles Solsona Marti v rozhovoru pro italsku Gazettu dello Sport. A dodává, že právě Evropa hraje v plánech značky důležitou roli. CFMOTO, založené v roce 1989, spolupracuje s KTM od roku 2011, v roce 2017 spolu firmy založily joint-venture podnik.